Aktualijos

VASAROS ĮSPŪDŽIAI IŠ „PROJEKTO K“

     Grupė mūsų gimnazijos mokinių vasaros atostogas užbaigė dalyvaudami Lenkijos neformaliosios  organizacijos „Fundacja AVE“ parengtame ir Lietuvos-Lenkijos jaunimo mainų fondo finansuotame bei Lenkijos švietimo ministerijos dotuotame projekte „Project K“ (Projektas K). Rugpjūčio 23-30 dienomis devyni 8-10 klasių mokiniai lydimi anglų kalbos mokytojos Druskininkuose susitiko su 15-18 metų jaunuoliais iš Varšuvos. Projekto tikslas - mokytis aktyviai leisti laisvalaikį, skatinti savarankiškumą, bendruomeniškumą,  plėsti kultūrinį akiratį, formuoti vertybines nuostatas. Taigi, susitikome turiningai bei prasmingai pailsėti ir padiskutuoti apie 1791 metų Gegužės 3osios ATR konstituciją. Šiemet Lietuva ir Lenkija mini šios konstitucijos 230-ąsias metines.

     Visą savaitę beveik kasdien mes plaukdavome  baidarėmis, o vakarais ir pertraukų tarp plaukimų metu aiškinomės istorinius faktus ir atlikome įvairias užduotis apie ATR gegužės 3-osios Konstituciją.

Mūsų draugai iš Lenkijos atsivežė savo baidares. Jie baidarėmis plaukioja jau ilgą laiką, turi daug patirties. Irkluoti mokė kiekvieną Lietuvos komandos narį. Baidares valdyti pavyko  net ir tiems, kurie plaukė pirmą kartą.

     Didelės ištvermės pareikalavo plaukimas baidarėmis Ūlos, Baltosios Ančios ir Vilnelės upėmis. Ūlos upe pirmąją dieną nuplaukėme 8 kilometrų atstumą iki etnografinio gatvinio Zervynų kaimo. Antrąją dieną plaukėme pro Ūlos akį, nuplaukėme 13 kilometrų. Trečia diena tikrai buvo nelengva, plaukiant pasitaikė nemažai kliūčių (nukritusių medžių, stiprios srovės ir pan.).  Baltosios Ančios upe nuplaukėme 5 kilometrus.  Atvykę į Vilnių Vilnelės upe nuplaukėme 7 kilometrus. Kartu su mumis visą laiką buvo 2 gelbėtojai iš Lenkijos. Toks aktyvus laisvalaikio leidimo būdas mus paskatino susimąstyti apie kasdieninio fizinio aktyvumo poreikį ir svarbą, o patirtis braunantis pro medžius virtuolius ar iriantis per seklumas ateityje tikrai padės iškilsiančias problemas spręsti grindžiant pasitikėjimu ir bendradarbiavimu.

     Kasdien  dalyvavome „workshops“, kitaip – mokymuose, kuriuos organizavo  žurnalistas Rafal ir stovyklos organizatorius Bartek.  Kiekvieną dieną sužinodavome vis daugiau ir daugiau istorinių faktų ir detalių apie ATR gegužės 3-osios konstituciją. Be abejo, buvo ne tik teorinės pamokos, bet ir labai įdomios užduotys:  rašėme istorijas, piešėme, kūrėme memus istoriniams įvykiams ar asmenybėms, netgi kūrėme savo valstybes ir jų valdymo taisykles. Susikalbėti mums padėjo anglų kalba.

     Projekto veiklas pradėjome Druskininkuose, o užbaigėme Vilniuje. Visiems labai patiko  paskutinioji užduotis - parengti interviu iš praeivių Vilniaus gatvėse. Kai kurie ėmė interviu anglų kalba, kai kurie lietuvių. Gatvėse praeivių klausėme,  ar jie žino kas yra konstitucija, ką žino apie ATR gegužės 3-iosios konstituciją. Sutikome įdomių žmonių iš Taivano, Ukrainos, Anglijos, Nyderlandų, Afrikos ir kitų šalių. Pavyko pakalbinti net keletą universiteto profesorių.  Vieni atsakymai į mūsų klausimus buvo tikslūs, kiti -  įdomūs ir išradingi.

     Projekto metu  dviejų  šalių – Lietuvos ir Lenkijos - istorijos mokėmės kitaip, žvelgiant iš kitos perspektyvos, surandant bendrus sąlyčio taškus, atkreipiant dėmesį į to meto įvykius, situaciją, gyvenimo būdą šalyse. Mokėmės ir bendravimo bei bendradarbiavimo, įgavome daugiau pasitikėjimo savimi ir kitais, praplėtėme istorijos žinias, lavinome anglų kalbos įgūdžius,  mėgavomės fizinio aktyvumo nauda, supratome turiningo laisvalaikio prasmę.

     Visi dalyvių sukurti darbai bei smagiausios visų veiklų akimirkos  bus paviešinta  projekto „K“ svetainėje.

E.Mazur ir D.Jurgelevičius, IG klasės mokiniai

___________________________

Emilija Zuzienė Įrašo autorius:
Emilija Zuzienė
anglų kalbos mokytoja