Aktualijos

MOKSLO IR MENO KELIAIS SU ERASMUS+ PROJEKTU “STEAM ISTEAM WORK”

     Gegužės 9-13 dienomis Eišiškių Stanislovo Rapolionio gimnazijos 6 mokiniai ir 2 mokytojai  dalyvavo trečiajame Erasmus+ KA2 projekto „STEAM i STEAM Work“ partnerių susitikime Ispanijoje Villafranca mieste. IES MELENDEZ VALDES mokyklos kvietimu, čia susitiko mokiniai iš Ispanijos (Villafranca), Turkijos (Antakija), Graikijos (Chanija), Lietuvos (Eišiškės), Portugalijos (Paredes de Coura) ir  Rumunijos (Lugoj). Šiuo projektu siekiame ugdyti mokinių bei mokytojų kultūrines kompetencijas bei įgalinti mokytojus ir mokinius  kūrybiškai mokytis ir mokyti STEAM mokslus, patirti tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą.

     Susitikimo tema – „Gyvenk švariau su STEAM (angl. – Go Green with Steam)“, todėl dauguma mūsų veiklų mokykloje buvo susijusios su ekologija. Vizitą pradėjome susipažindami su miesto ir mokyklos valdžia miesto savivaldybėje paminėdami Europos dieną.  Po oficialios pasveikinimo kalbos, mokiniai iš skirtingų šalių savo kalba paskaitė Robert Schuman kalbos ištrauką. Vėliau IES MELENDEZ VALDES mokyklos mokiniai visus pakvietė į mokyklos kiemą pažaisti.  Žaidimai buvo sukurti iš panaudotų buitinių atliekų, medžiagų (butelių, dėžučių, kamščių ir pan.): tai ir boulingas, ir tinklinio kamuolys, stalo žaidimai ir pan. Mokėmės atlikti triukus ar cirko numerius, kurių priemonės ar įrankiai buvo taip pat pagaminti iš antrinių žaliavų. Sukurti žaidimai bei kitos veiklos įtraukė visus - tiek mokinius, tiek mokytojus ir „sulaužė“ pirmos dienos kuklumo barjerus, paskatino susipažinti ir bendrauti.

     Kitą dieną kiekviena dalyvaujanti mokykla pristatė savo namų darbus – „Mano žalioji mokykla“ arba „Mano žalioji šalis“. Mes pristatėme mūsų sukurtą knygą „Žalioji Lietuva“, kurioje sudėjome turimą medžiagą apie tai,  ką daro mūsų šalis ir gimnazija, kad visi gyventume tvariau: https://www.storyjumper.com/book/read/132861492/626fbc736a82b

     Visų pristatymų metu mokytojai mokėsi vieni iš kitų ne tik ekologijos, bet ir sužinojo daugiau apie internetinius įrankius pristatymams kurti. Tai ir Prezi, Canva, Storyjumper , papildė informacinių kompetencijų krepšelį. Vėliau mokiniai susiskirstę į  grupes kūrė ekologiškos mokyklos planą. Jame išdėstė savo pasiūlymus ir idėjas, kaip mokyklos pasaulyje galėtų tvariau vartoti gamtos išteklius, perdirbti ir vėl naudoti perdirbtus daiktus. Vyko ateities mokyklų pristatymas - paroda.

     Vizito metu dvi dienas skyrėme edukacinėms pažintinėms veikloms susijusiomis su Steam: tai inžinerija ir architektūra- aplankėme įspūdingos architektūros mečetę-katedrą Kordobos mieste bei Romėnų laikų amfiteatrą/koliziejų-muziejų Meridėje ir  XI-XII amžiaus senamiestį su šiuolaikinio meno muziejumi Caseros mieste.  Atmintyje įstrigo siauros miestų gatvelės, puoštos ispaniškais raštais bei kiemeliai ir balkonai, Kordoboje garsėjantys kaip gražiausi visame pasaulyje. Tipinis Kordobos kiemelis pasižymi puošnumu: vaismedžių, žolynų bei gėlių, susodintų į spalvotus vazonėlius, lovelius ir puodynes gausa. Visa tai kabinama ant sienų arba statoma ant grindinio, laiptų. Kiemelio erdvę puošia šulinys ar fontanas, kompoziciją papildo antikvariniai baldai ir reliktai. Dviems savaitėms miestelėnai atveria savo kiemelių duris „Fiesta de los Patios“ festivaliui, kad parodytų gražiausius ir nežinomus miesto brangakmenius. Mūsų vizito metu vyko šis festivalis.

    Susitikimo pabaigoje projekto dalyviai aptarė ir apibendrino visas savaitės veiklas,visiems buvo įteikti dalyvio pažymėjimai. Džiaugiamės šiltu mokinių bendravimu, įgytomis žiniomis, nuveiktais darbais bei patirtais įspūdžiais. Laukiame kitų mokslo metų ir susitikimo spalio mėnesį Kretoje.

___________________________

Emilija Zuzienė Įrašo autorius:
Emilija Zuzienė
anglų kalbos mokytoja